Regulamin Zakładu Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją

2024/2025

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU STOMATOLOGIA ZACHOWAWCZA Z ENDODNCJĄ

dla Studentów kierunku lekarsko-dentystycznego lat III-V

prowadzonych w Katedrze i Zakładzie Stomatologii Zachowawczej z Endodoncją 

Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu

w roku akademickim 2024/2025

Kierownik Jednostki prof. dr hab. n. med. Marta Tanasiewicz

Zajęcia z przedmiotu stomatologia zachowawcza z endodoncją prowadzone są
w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, stanowiący Załącznik

Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024 r., oraz niniejszy Regulamin.

  • 1

Zasady uczestnictwa w zajęciach

  1. Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana.
  2. W zakresie zajęć realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć przez Kierownika Jednostki - informacje o terminie i wykorzystywanej platformie ogłaszane są na stronie internetowej Jednostki zachowawcza.sum.edu.pl
  3. Uczestnictwo we wszystkich formach zajęć (wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach) jest obowiązkowe.
  4. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki.
  5. Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone
    w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość. Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie
    z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
  6. Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest do :

       - zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
       - przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w SUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni

       - przestrzegania zasad BHP

       - stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki.

  1. Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek
    i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu Medycznego. Student jest odpowiedzialny za szkody umyślne wyrządzone w mieniu Uczelni
  2. W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
  3. W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
  4. Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.
  • 2

Zasady usprawiedliwienia nieobecności  na zajęciach i ich odrabiania

  1. Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona poprzez przedstawienie prowadzącemu zajęcia niezwłocznie, lub w terminie do 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności, odpowiedniego dokumentu (zaświadczenie lekarskie, sądowe itp.).
  2. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się zgodnie z 15 Regulaminu Studiów w SUM.
  3. Opuszczone zajęcia powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
  4. Niezależnie od przyczyny, w przypadku każdej nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
  • 3

Zasady zaliczania zajęć

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich kolokwiów zaliczeniowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia.
  2. W przypadku nieobecności Studenta na kolokwium zaliczeniowym w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony przez nauczyciela termin, traktowany już jako poprawkowy.
  3. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy każdego zaliczenia cząstkowego .
  4. W przypadku nie uzyskania zaliczenia cząstkowego mimo dwóch terminów poprawkowych, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego (ustnego/pisemnego) z całości materiału objętego programem zajęć (ćwiczeń/seminariów).
  5. Terminy kolokwiów zaliczeniowych ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot
  6. Nie zgłoszenie się Studenta na kolokwium zaliczeniowe w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
  7. Student, który nie uzyskał zaliczenia zajęć z przedmiotu nie zostaje dopuszczony do zdawania zaliczenia na ocenę w pierwszym terminie, uzyskując ocenę niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia na ocenę.
  8. Student ma prawo podejścia do zaliczenia zajęć z przedmiotu przed każdym terminem poprawkowym zaliczenia na ocenę.
  • 4

Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu- zaliczenie na ocenę (ZO)

  1. Formą zaliczenia końcowego przedmiotu stomatologia zachowawcza z endodoncją jest ZO przeprowadzane po X
  2. W ciągu jednego dnia Student może przystąpić do egzaminu tylko z jednego przedmiotu.
  3. Warunkiem przystąpienia do ZO jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu.
  4. Termin ZO jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z19 Regulaminu Studiów w SUM.
  5. Brak zaliczenia zajęć z przedmiotu lub nieusprawiedliwiona nieobecność Studenta na ZO w wyznaczonym terminie jest równoznaczna z otrzymaniem na tym terminie oceny niedostatecznejil
  6. Zakres tematyczny ZO obejmuje materiały z wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz zalecanej literatury.
  7. ZO obejmuje weryfikację efektów uczenia się w zakresie wiedzy i umiejętności.
  8. ZO realizowany jest w jest w pisemnej testowej przeprowadzanej zdalnie na terenie uczelni.
  9. Zgodnie z Regulaminem Studiów w SUM w przypadku ZO realizowanego w formie testowej zaliczenie uzyskuje się po osiągnięciu 70% poprawnych odpowiedzi.
  10. O przyczynie nieprzystąpienia do ZO student powinien powiadomić Egzaminatora niezwłocznie, nie później niż w ciągu 3 dni roboczych od ustania przyczyny nieobecności.
  11. ZO poprawkowe odbywa się w dotychczasowej formie.
  12. W przypadku uzyskania na ZO oceny niedostatecznej Studentowi przysługuje prawo do dwóch terminów
  13. W czasie trwania ZO Studenta obowiązuje bezwzględny zakaz kontaktowania się osobistego lub za pośrednictwem urządzeń elektronicznych z osobami postronnymi oraz korzystania z materiałów pomocniczych. Nieprzestrzeganie zasad stanowi podstawę do przerwania ZO, co jest równoznaczne z otrzymaniem przez Studenta oceny niedostatecznej.
  14. Ocena pozytywna uzyskana na ZO jest ostateczna. Poprawkowy ZO w celu poprawy uzyskanej oceny pozytywnej jest niedopuszczalny.
  • 5

Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim

Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki http:// stom.zachowawcza.sum.edu.pl.

  • 6

Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki

  1. Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;
    1.  kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail: st.zachowawcza@sum.edu.pl,
    2.  kontakt z Kierownikiem ćwiczeń p. Prof. dr hab. n. med. Martą Tanasiewicz: adres e-mail:martatanasiewicz@sum.edu.pl
  2. Korespondencja elektroniczna z pracownikami i podmiotami SUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
  3. Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.
  • 7

Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym Regulaminem Studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 37/2024 Senatu SUM z dnia 18 czerwca 2024 r

  • 8

W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń i egzaminów.

  • 9

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2024 roku.

Dane kontaktowe

Sekretariat

41-902 Bytom, pl. Akademicki 17

I pietro, pokój 112

tel. 32/395-60-13

email: st.zachowawcza@sum.edu.pl , justyna.wiktorczyk@sum.edu.pl